آموزشی

با پرینتر سه بعدی آشنا شویم

با پرینتر سه بعدی آشنا شویم - 2Q==

امروزه حدود ۲۵ تکنیک برای استفاده از پرینتر سه بعدی در دنیا وجود دارد که بعضی از آن ها تجاری شده اند و حدود ۱۰ مورد در بازار و و صنعت قطعه سازی و نمونه سازی وجود دارد. روش های پرینت سه بعدی رایج در بازار شامل SLA، SLS، FDM، LOM، ۳D-Printing (BinderJetting)، DDM، Polyjet، DLP و FusionJet هستند.تکنولوژی پرینت سه بعدی روزانه در حال توسعه است. از قرار گیری تکنولوژی پرینتر سه بعدی در کنار تکنولوژی اسکنر سه بعدی قادر به انجام مهندسی معکوس بسیاری از قطعات خواهیم بود. در این بخش از سایت افرا دکور با این پرینتر آشنا خواهیم شد.

با پرینتر سه بعدی آشنا شویم - 3bodi

 

ساخت محصولات در پرینتر سه بعدی به این صورت اتفاق می‌افتد که فایل CAD مورد نظر به دستگاه شناسانده می شود. فایل CAD باید به صورت لایه لایه شود. از پایین ترین محل هر شکل موازی صفحه X-Y صفحاتی از قطعه عبور داده می‌ شود و از محل تقاطع این صفحه با لبه ‌های جسم کانتور‌هایی به دست می‌آید.

پس از به دست آمدن کانتور ‌ها به ساخت فیزیکی در قطعه خواهیم پرداخت. در این حالت یک لایه پودر توسط مکانیزم لایه نشانی بر روی سطح پلاتفورم پخش می‌شود. ضخامت لایه ممکن است متفاوت باشد اما معمولا عددی در حدود ۱۰۰ میکرون به صورت معمول است که با کم و زیاد شدن ضخامت سرعت و دقت دستگاه کم و زیاد می‌شود.

بعد از پخش شدن پودر سطح آن توسط گرمکن‌ های تابشی دستگاه تا دمای مشخصی بالا می رود. سپس طرح مورد نظر که از کانتور‌ های دور قطعه تبعیت می کند توسط سیستم اسکن لیزر بر روی سطح پودر مشخص می‌شود. حرارت لیزر باعث می ‌شود که ذرات پودر در نقاط مارک شده به یکدیگر جوش بخورند و یک جسم جامد را تشکیل دهند. با تکرار این روند دوباره یک لایه دیگر از پودر بر روی لایه قبلی ریخته می‌شود و این فرآیند تا آخر و ساخت کامل قطعه ادامه دارد.

استفاده از پرینتر سه بعدی برای ساخت وسایل کاربردی و تزیینی امکانات جالب توجهی را در اختیار ما قرار می دهد. در این صورت با طراحی فایل کامپیوتری و استفاده از مواد اولیه رزین یا … زیبا ترین محصولات قابل تولید هستند. البته به دلیل صرف زمان و هزینه بالا در ساخت محصولات هنری با این پرینتر مجموعه افرا از آن به عنوان سازنده قالب بهره می گیرد. محصولات خاص ما با ترکیب رزین اپوکسی و هاردنر در قالب های ساخته شده توسط پرینتر سه بعدی زیبایی خود را به دست می آورند. از محصولات هنری مجموعه افرا دکور دیدن کنید و از زیبایی آن لذت ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *